AYNUR OKAY
1943 de Ankara’da doğdu. T.E.D. Ankara Koleji’nde eğitim gördü. Resim çalışmalarına otodidakt olarak başlayan sanatçı bir süre Akatünvel Sanat Grubu üyesi olarak aynı gruptan Y. Mimar Ressam Nafi Çil’le çalıştı. 1989 da gruptan ayrılan sanatçı halen çalışmalarını bireysel olarak sürdürmektedir. A.B.D de ve Avrupa’nın çeşitli kentlerinde sanatsal incelemelerde bulundu. Ankara, İstanbul, İzmir’de ve Avrupa’da açtığı bireysel sergilerinin yanında bir çok karma sergiye ve on kez İstanbul Sanat Fuarına katıldı. Türkiye’de ve yurt dışında özel koleksiyonlarda ve bazı kurumlarda yapıtları bulunmaktadır.
SANAT ANLAYIŞI
Evren negatif-pozitif düzeninde varlığını sürdürürken, insan da bu kaotik kurgunun bir parçasıdır. İnsanın değiştiremediği ve onu aşan bu gerçeklik karşısında evreni, insanı, oluşumu sorgulayan çözüm arayışları başlar. Yaratma eylemindeki düşünsel süreçte, akıl ve duygunun bir diğerine egemen olmayan o hassas denge ilişkisinde nesneler kendi başına bir sanatsal ifade oluşumuna yönelir.
Kavramları irdelerken, nesnel gerçekleri ve onları yaratan koşullara düşünsel boyuttaki ironik bakış açısı görsel ve estetik dile de yansır. Yapıtlarda bütün zamanların, hatta mitolojik-efsane varlıkların oluşu dikkate alınırsa, yaşanmamış zamanların da içinde olduğu soyut bir zaman kavramı vardır. Buna zamansızlık demek de mümkündür. Düşsel zaman boyutlarından başlayıp en eski zamanlardan bugüne ve henüz yaşanmamış zaman dilimine kadar uzayan o sınırsız süreçte, reel ve irreel dünyaların oluşturduğu, bilinen ve bilinmeyen tüm verende düşünülebilecek nesneler ve imgeler yapıtlarda biçim kazanır. Nötr alanlar nesneleşerek, mekansızlık duygusunu çoğaltan mekanlarda, soyutlanmış figürler ve yüzey üzerindeki dokusal hareketler, karşıt renk ilişkisinde estetik ritimle iç dinamizmini bulur.
Okay, yapmayı düşündüğü resmin zihinsel yaratı boyutunda istediği olgunluğa erişmesiyle tuvalle buluşturuyor. Ama gerçek serüven bundan sonra başlar. Soyut kavramıyla tanımladığımız duygu ve düşüncenin ve hatta tanımını yapamadığımız bunlardan da fazla bir şeyin biçim kazanarak somutlaştığı yerdir tuval. Sanat bir yanılsama ve dinamik bir olgu olduğu için, belli zaman süreçlerinde öze bağlı değişimler, efektler beklenen sonuçlardır. Her sonuç yeni bir bitmemişliğin başlangıcıysa, geleceğe yönelik arayışların kaynağı bu gizil güçtedir.
KİŞİSEL SERGİLER
1. İş Bankası Sanat Galerisi İzmir 1986
2. Galeri Selvin Ankara 1987
3 Sanfa Sanat Galerisi İstanbul 1988
4. Galeri Selvin Ankara 1989
5. Vakko Sanat Galerisi İzmir 1989
6. Minyatür Sanat Galerisi İstanbul 1993
7. Artium Sanat Galerisi Ankara 1995
8. MEB Sanat Galerisi İstanbul 1996
9. Vakko Sanat Galerisi Ankara 1998
10. Galerie Artec no1 - Mannheim Almanya 1998
11. Ariyel Sanat Galerisi İstanbul 2003
12. Galeri Artist İstanbul 2005
13. Ege Üniversitesi Kampus Kültür Merkezi Sanat Galerisi İzmir 2008
14. Güzelyalı Kültür Merkezi Sanat Galerisi İzmir 2009
|Arkaik Müzik (T.Ü.Y.B. )70 x 80|Destan (T.Ü.Y.B. )70 x 80 |Sisifus (T.Ü.Y.B. )70 x 80|Çaydanlık (T.Ü.Y.B. )35 x 50|El (T.Ü.Y.B. )35 x 25|Duygu (T.Ü.Y.B. )80 x 70|TEKLİF (T.Ü.Y.B. )100 x 100|Yumurta Kız (T.Ü.Y.B. )80 x 120|Papatya (T.Ü.Y.B. )30 x 30|Serenat (T.Ü.Y.B. )40 x 40|Sessizlik (T.Ü.Y.B. )100 x 150|Mavi Kuş (T.Ü.Y.B. )85 x 100|Filozof (T.Ü.Y.B. )60 x 50|Kitap Sevgisi (T.Ü.Y.B. )80 x 70|Kule (T.Ü.Y.B. )60 x 80|Melek (T.Ü.Y.B. )60 x 80|Yumurtalı Kız (T.Ü.Y.B. )50 x 60|Yolcu (T.Ü.Y.B. )55 x 65|Melekli Ev (T.Ü.Y.B. )70 x 80|Atlı (T.Ü.Y.B. )100 x 100|Birlik (T.Ü.Y.B. )40 x 50|Tekne (T.Ü.Y.B. )70 x 80|Nuhun Gemisi (T.Ü.Y.B. )70 x 80|Tutku (T.Ü.Y.B. )55 x 45|Muhabbet (T.Ü.Y.B. )70 x 80|İkili (T.Ü.Y.B. )40 x 30|Rüyalar (T.Ü.Y.B. )40 x 30|Satranç (T.Ü.Y.B. )50 x 70|Beyaz Atlı (T.Ü.Y.B. )85 x 100|Sepet (T.Ü.Y.B. )85 x 100|Yatan Fügür (T.Ü.Y.B. )80 x 120